Fra neste år kjøres det med nye motorer i CIK-FIA mesterskapene for KF-Junior og KF (EM og VM). Den nye motoren kalles OK (Original Karting) og er erstatningen for dagens KF2 motor, og tilsvarende OK-Junior som erstatter KF3. (OK versjon på bildet). NBF skal ta stilling til tidspunkt for innføring i Norge i løpet av august.
OK motorene har direkte drift, dvs. ingen clutch og ikke el-start. Målsettingen for utviklingen av den nye motorgenerasjonen har vært å gjøre det enklere, fra et teknisk synspunkt. Alle ″unødvendige″ detaljer er tatt bort: starter, clutch, startkrans, ledningsnett og batteri. I topplokket er det montert en dekompresjonsventil som gjør motoren lettstartet. Det er ″push-start″ på samme måte som man skyver i gang en KZ2, ingen ″jump-start″ med løfting av karten for å komme i gang altså. Dekompresjonsventilen stenger så fort motoren tenner og ″off you go″ !
Motorer fra IAME og Vortex står utstilt hos NBF under NM på Rudskogen, IAME i OK-Junior versjon med komponentene for OK versjonen tilgjengelige. Vortex OK motoren er én-type utgaven som kalles ROK DVS men er identisk med CIK-FIA homologeringen.