Homologerings prosedyren for de nye OK og OK-Junior direkte drivmotorer er ennå ikke ferdig, men allerede flere land uttrykker interesse for de nye CIK-FIA motorer. Over hele verden, er ankomst av OK motorer ledsaget av en sterk håp om fornyelse av Konkurranse Karting.
Seks merker har søkt om homologering av OK og OK-Junior motorer: REXON Motors (Karlheinz Hahn), Vortex (OTK Kart Group), Parilla (IAME), TE (Tenciengines), TM Racing (TM Racing) og LKE (Lenzokart) . Prosedyren vil ende på 30 november 2015. Samtidig er det økende etterspørsel fra førere og team, og bilsportforbundene utvikler sine strategier.
Foreløpig har 11 bilsportforbund bekreftet at de vil bruke de nye motorene i sine respektive nasjonale mesterskap i 2016.
Bahrain, Tsjekkia, Frankrike, Tyskland, Storbritannia, Norge, Sverige, Danmark, Sveits , Polen og Romania vil bruke OK og OK-Junior motorer i 2016.
Mange andre land er også gunstig for OK og OK-Junior motorer, men har ennå ikke offisielt gjort en kunngjøring. Under enhver omstendighet er det entusiasme for disse nye motorene økende, både for de sportslige myndigheter og deltakerne.