Dekkavtalen for de tre neste årene er klar, og Dunlop er valgt etter en anbudsrunde med i alt fem forskjellige dekk produsenter. NBF har god erfaring med Dunlop og Kartingseksjonen vil i størst mulig grad beholde dagens dekktyper. Det som skal vurderes er regndekk til Yamaha, Rotax og Production.
Dunlop har også et alternativ til dagens SL6 slicks som heter RS1 som NBF også skal se på. Cadetti, Mini og Junior 60 fortsetter med de samme dekktypene som i dag. For KF2, KF3 og KZ2 vil NBF følge CIK-FIA’s reglement, som betyr «hard» compound for KF3 og KZ2 (Dunlop DFH) og «medium» compound for KF2 (Dunlop DFM), og CIK-FIA homologert regndekk.
Verd å merke seg er at CIK-FIA har endret på begrepene for slicks, «hard» heter nå «F/Z Option» og «medium» heter «F/Z Prime». Prisene holdes på dagens nivå, og dekk premiene i Norgescup samt VIP arrangement for NM vinnerene er med i avtalen. Dunlops norske importør, Norswed A/S, vil være ansvarlig for distrubisjon og service i avtaleperioden. I tillegg til Dunlop ble tilbud fra Vega, Bridgestone, LeCont og Mojo vurdert.