Kartingseksjonen har besluttet innføring av de nye CIK-FIA motorene neste sesong, fra 1. januar 2016, i likhet med majoriteten av de Europeiske forbundene. Som en overgangsordning for det første året kjører dem dagens KF3 motorer og OK-Junior sammen, med minimumsvekt som i KF3, 145kg. Fra 1. Januar 2017 blir det kun OK-Junior og da med vekten som CIK-FIA har satt til 140kg. Erstatningen for KF2 blir OK motoren og her blir det ingen overgangsordning i og med at det ikke er noen aktive førere i KF2 klassen. Minimumsvekten for OK er satt til 145kg av CIK-FIA.
Motoren er basert på KF konseptet, 125ccm vannkjølt med balanseaksel. Den største endringen er at motorene er direkte-drevne, altså ingen clutch og da heller ingen startmotor. Resultatet er en motor som er mere driftssikker og rimeligere både i innkjøp og drift sammenlignet med dagens KF2 og KF3 motorer. Foreløpige homologeringer er allerede på plass fra disse produsentene:
Merke/Modell | Homologering | Produsent |
REXON Motors Ballerina | 5-M-24/6-M-24 | Karlheinz Hahn, Tyskland |
Vortex DDJ/DDS | 17-M-24/18-M-24 | OTK Kart Group Srl, Italia |
Parilla Reedster 4 | 20-M-24/21-M-24 | IAME SpA, Italia |
TE T90/T101 | 25-M-24/26-M-24 | Tecniengines Srls, Italia |
TM Racing S-Junior/S-Senior | 30-M-24/31-M-24 | TM Racing SpA, Italia |
LKE LKJ1/LK1 | 33-M-24/34-M-24 | Lenzokart Srl, Italia |